Поради батькам


Коронавірус: інформаційна пам’ятка.

У зв’язку з першим зафіксованим випадком коронавірусу в Україні, Європейська Бізнес Асоціація хоче нагадати про важливість дотримання рекомендацій Всесвітньої організації охорони здоров’я та Міністерства охорони здоров’я України для зниження ризиків захворювання.
Наразі відомо, що коронавірус передається переважно краплинним та контактним шляхами. Тому, стандартні рекомендації для широкої громадськості містить ряд заходів для запобігання безпосереднього контакту з вірусом:
  • Мити руки та обробляти їх антисептичними засобами щонайменше 20-30 секунд.
  • Не торкатися брудними руками очей, носа та рота.
  • Уникати тісного контакту зі хворими та триматися від них на відстані від 1 м.
  • Уникати місць з великим натовпом людей.
  • У разі виявлення в себе симптомів респіраторного захворювання, необхідно звертатись до лікаря.
  • Прикривати паперовою хустинкою рот і ніс, коли кашляєте або чхаєте.
Також, варто звернути увагу на зазначені нижче рекомендації для тих, хто подорожує:
  • ВООЗ стверджує, що необов’язково скасовувати заплановані поїздки. Однак, необхідно враховувати правила та обмеження, введені окремими державами та авіалініями для зниження розповсюдження епідемії. Так, варто заздалегідь бути готовим до можливого ускладнення процедур при в’їзді та виїзді з країни. Також рекомендуємо слідкувати за новинами від Міністерств охорони здоров’я країн, до яких плануються поїздки.
  • На борту літака та в аеропорту також варто слідувати загальних правил обережності: мити руки та уникати контакту зі хворими.
  • Маску вдягати, якщо наявні симптоми гострої респіраторної хвороби, аби захистити інших людей від вірусу. Водночас, маска не допоможе здоровим людям нівелювати ризики зараження. До того ж, варто не забувати, яким чином слід правильно використовувати маску: вона має щільно покривати ніс і рот; замінювати її потрібно кожні чотири години.
Європейська Бізнес Асоціація закликає зберігати спокій та вживати звичайних профілактичних заходів, зокрема, збалансовано харчуватися та дотримуватися правильного режиму сну, адже здоров’я – найцінніший ресурс людини!
Відповіді на ключові питання можна знайти на спеціальному сайті: http://covid19.com.ua/ 
Як компаніям реорганізувати робочий процес для мінімізації ризиків для здоров’я співробітників? 
  • Перейти на дистанційний формат роботи. Робочі питання вирішувати онлайн або у телефонному режимі;
  • Зменшити кількість або повністю відмовитися від відряджень за кордон, особливо до країн з підвищеним ризиком зараження коронавірусом (Китай, Італія, Іспанія, Франція, Німеччина, В’єтнам, Республіка Корея, Японія, Іран тощо);
  • Працівникам, що повернулися з наведених вище країн, рекомендувати самостійно дотримуватися карантину протягом 14 днів
  • Скасувати або перенести проведення масових заходів з більш ніж 20 учасниками;
  • Проінструктувати працівників щодо методів запобігання коронавірусу, забезпечити офіс засобами дезінфекції;
  • Перевіряти стан здоров’я співробітників.


10 «золотих правил» виховання щасливих дітей


1.      Стимулюйте інтелект дитини. Створивши сприятливі умови, можна підвищити розумовий розвиток дитини. Тому – не гайте часу. Пізніше це зробити набагато важче.
2.      Формуйте самоповагу. Висока самооцінка додає сміливості братися за нове, ризикувати і навіть зазнавши невдачі,все таки перемагати. Необхідно розвивати в дитині такі здібності,прищеплювати такі навички, котрі вирізняли її з-поміж інших, викликали повагу ровесників і дорослих. Діти мають знати, що успіх, майбутній добробут залежить від них самих.
3.      Навчить дитину спілкуватися.
Є шість умов, за яких у дитини виробляються корисні звички:
·        Щира любов до батьків дає відчуття захищеності;
·        Приязне ставлення до навколишніх. Не лише до близьких і рідних;
·        Зовнішня привабливість: одяг, манери;
·        Можливість спостерігати правильне соціальне спілкування: поведінка батьків, вчителів, ровесників;
·        Висока самооцінка, а звідси впевненість у собі;
·        Мати хоча б середній запас слів вміти підтримувати розмову.
4.      Пильнуйте, щоб дитина не стала «залежною» від комп’ютера чи телевізора. Телевізор, компютер, як злі чаклуни, здатні красти в дитини години, дні й роки. Надмірне сидіння перед телевізором чи компютером гальмує в дітей розвиток мовлення. Діти стають нервовими, миттєво реагують дією, не намагаючись осмислити та обговорити події. Потрібно залучити дітей до занять спортом, музикою, читанням, корисною роботою, тощо.
5.      Виховуйте відповідальність і порядність. Не лише повсякчас пояснюйте, що таке добре, а що погано, а й закріплюйте гарні звички, карайте за не гідні вчинки, тільки не різкою. За приклад дитині має слугувати гідна поведінка батьків, а пізніше ровесників.
6.      Навчіть дитину цінувати сім’ю. Щоб виростити ніжних і люблячих дітей, оточіть їх піклуванням, ласкою з перших днів життя. Діти мають бачити все тільки добре та розуміти «хочу» і «треба». Любов і повага між членами родини краще за будь-яку лекцію дадуть зрозуміти дитині, що сімейне життя – це, насамперед, рівноправність у стосунках, відповідальність перед коханою людиною,бажання зробити для неї добро, виявити ніжність та взаємну повагу.
7.      У кожної дитини має бути гарний друг. Друзі, яких вибирають собі ваші діти, впливатимуть на їхні орієнтири й поведінку. Батьки спрямовують і зміцнюють цю дружбу та дбають про якнайширше коло знайомств із ровесниками з благополучних сімей.
8.      Будьте вимогливими. Діти з високою самооцінкою, почуттям власної гідності, вмінням робити щось краще за інших виховуються, як правило, у сім’ях, де до них ставлять високі вимоги: дотримуватися порядку у домі, організовувати своє дозвілля, гідно поводитися. Не будьте тиранами. Запамятайте, що відповідальними, розумними й слухняними діти стають не одразу. На це треба витратити роки.
9.      Привчайте дитину до праці. Певною мірою ви можете запрограмувати життєвий успіх своїх дітей. Подбайте, щоб вони без примусу набули трудових навичок, заповніть їх життя цікавими і корисними справами, що вимагають певних зусиль на шляху до успіху. Нехай вчаться долати труднощі.
10.  Не робіть за дітей те, що вони можуть зробити самі. Нехай все перепробують, вчаться на власних помилках. Беруть участь у сімейних нарадах. Нехай якнайраніше привчаються робити щось для інших, особливо, те, що в них добре виходить.




Дистанційне навчання 

Батькам насамперед потрібно розуміти, що дитина може не мати жодних проблем з увагою, а просто перевтомлюватися від онлайн уроків, самостійного опрацювання матеріалу та постійної роботи з гаджетами. Тому цю проблему варто розв’язувати за допомогою організаційних рішень. 

Ми підготували для вас декілька порад про те, як допомогти дитині організувати навчальний процес вдома:

  1. Плануйте день та слідкуйте за дотриманням режиму дня. Якщо  у школі є фіксований розклад уроків, які потребують включення у чітко визначений час – роздрукуйте цей розклад, щоб він був у дитини перед очима. Якщо в закладі освіти немає чіткого розкладу під час дистанційного навчання – розробіть такий розклад для дитини самостійно. 
  2. Оберіть разом з учнем одяг для “роботи”. Так званий “дрес-код” допоможе дитині “увійти в роль учня” та зосередитися  на роботі.
  3. Організуйте робоче місце. Воно має гарно освітлюватися (за можливості – денним світлом), бути зручним та обладнаним необхідною технікою.
  4. Чергуйте періоди навчання та відпочинку. Зауважте, ми звикли відпочивати з використанням гаджетів, проте під час дистанційного навчання такий відпочинок не є зміною діяльності: очі не відпочивають від монітору, а мозок від обробки інформації. Також пам’ятайте про необхідність фізичної активності. Прогулянки на свіжому повітрі, танці та руханка під час перерв стануть помічниками для відпочинку тіла і психіки дитини.
  5. Розробіть систему заохочень.  Складіть разом зі своєю дитиною своєрідний чек-ліст заохочень за успіхи у навчанні. Не радимо мотивувати учня фінансовими винагородами. Краще мотивувати враженнями: переглядом кіно вдома, читанням книг, прогулянками до парку, відвідинами ковзанки тощо. Такий чек-ліст можна намалювати чи створити у графічному редакторі та повісити у робочому куточку. 
  6. Ще однією формою підтримки мотивації дитини до навчання є постійна фіксація успіхів у навчанні. Наприклад, учень отримав високу оцінку за домашнє завдання, уважно вислухав нову тему від вчительки чи прочитав параграф із новим матеріалом: це треба обов’язково відзначити, створюючи своєрідний “шлях до успіху”. Таке відстеження батьками дитячих успіхів допоможе дитині відчувати свій прогрес та прагнути більшого. 


Немає коментарів:

Дописати коментар